Slecht nieuws mag niet ten koste
gaan van uw merk

Faillissementen

Tegenwoordig is er geen scheiding meer tussen interne en externe communicatie. Belangrijk nieuws dat een bedrijfsmedewerker intern toevertrouwd wordt, kan binnen enkele minuten via social media verspreid worden. Het is voor organisaties daarom veel lastiger dan voorheen om communicatie-uitingen te regisseren; zeker in woelige tijden zoals in geval van een faillissement.

Begeleiden doorstart

Deze toegenomen snelheid van communicatie vormt een zeer reëel gevaar voor de levensvatbaarheid van bedrijven die in zwaar weer verkeren. De meeste organisaties zijn hier volstrekt niet op bedacht en daardoor uitermate kwetsbaar. Subtiele details in communicatie kunnen het verschil maken tussen de definitieve teloorgang van een merk of een goed georkestreerde doorstart.

Ondersteunen curatoren

&Reputatiecontrole leidt dit complexe communicatieproces in goede banen. Wij bepalen de optimale timing van communicatie-uitingen en stellen een nauwgezette woordvoeringslijn op voor het management. Wij leveren een actieve bijdrage aan het motiveren van medewerkers in lastige tijden, waardoor het personeel vertrouwen behoudt in een doorstart en haar uiterste best blijft doen.&Reputatiecontrole werkt hierbij nauw samen met curatoren en zorgt ervoor dat zij in een optimaal klimaat hun werkzaamheden kunnen verrichten. Hiermee wordt de kans op een wenselijke oplossing voor alle betrokken partijen aanzienlijk vergroot.